Friday 26 August 2011

Jom Tacing.

Jadi, tajuk nye pon dah berbaur bakal nak banjir.. Tacing tacing.. Macam macam bende yg berlaku lately nie rase nak tacingggggggggggggggg je... Mmg la tgh bendera merah.. Tapi sebelom tuu pon memang asyik nak tacing.. Mungkin memang orang yg 'menacing' aku tuuu yang betol betol buat ak tacing.. Tak pon aku memang sengaje nak menacing nacing kan diri.. Haih... Ok2.. Biar ak story mory dengan engkau orang sume sebab sebab ak tacing menacing ditacing bagai nie..

Pertama sekali..  Aku kan.. Bile time bulan puase.. Tambah tambah lagi bile dah nak raya... Aduhai.. *sebak sebak*  Time time macam nie la teringat kat arwah ayah aku.. And know what? The saddest thing is, I don't even remember aku pernah sambut raya dengan ayah aku.. Sumpah.. Aku tak ingat langsung.. Aku start ingat sambut raya bile dah pindah dok kat kuala kangsar... Raya rumah atok nenek aku kat sini.. Kan best kalau aku ade memori menyambut syawal bersamanya.. Dah macam Ramadhan Terakhir pulak gaya aku nie kan.. Well.. Hope memang nie bukan Ramadhan terakhir laa.. Tapi, aku tak ingat langsung berhari raya dengan ayah aku.. Sebab aku kecik comel lote sangat waktu tuu kot.. Membuat kan ingatan aku tiada untuk memori tersebut.. huhu.. Kau orang semua yang ade ayah nie.. Best la.. Time nie lah nak bodek banyak banyak kan.. Nak tuu laa.. Nak nie laa.. Manja manja gituuuu~ (dah macam lagu gula-gula 'suka gitu' pulak.hahaha!). Aku manja manja ngan ummi aku je.. Tapi best jugak! hehe.. But korang faham kan? (tak sama woh..) No no no.. It's never the same.. Aku rase.. Last memori aku with him adalah sewaktu dia bawak aku stroll on Auckland street.. Kitorang cadang nak jog at that time.. Tapi disebabkan aku nie gedik.. Tak jadi.. Jalan jalan je.. huhu.. Ini serius... Cerita betol nie.. Aku ingat lagy.. Time tu petang.. Dy ngan aku je.. Kakak abang abang ummi aku tak tahu gi mane petang tu.. Tapi aku ingat dy ngan aku je waktu pi jalan jalan ( jalan jalan menggunakan kaki bukan naek kereta bagai). Sweet kan? *bertambah sebak* huhu.. And before before tu semua, aku ingat yang aku penah kene marah dengan dy sebab time tu dy suruh aku letak minyak dekat tulang kering dy tuu.. Sakit kata nye.. Aku pon dengan bersemangat ketuk ketuk botol minyak dekat kaki dy.. Memang lah sakit lagy jawab nye kan... So, kene marah.. LOL (^.^) And and and.............. Aku still ingat time dy bawak abang abang kakak gi swimming.. Aku kene tinggal dengan ummi kat rumah sebab time tuu aku tido *krohhh krohhh* Bangun bangun je.. Aku tros gi cari kakak n abang abang aku.Tengok tak de. Aku pon gi la cari ummi.. Ummi kate baba bawak dyorang semua g swimming kat base. Aku tacing la sebab kene tinggal... huuuu. And aku ingat the next day dy bawak aku pulak ( dengan abang abang n kakak sume la.sebok btol). Konon konon sebab aku x dapat pergi semalam tuu la... hehe.. And aku ingat aku dapat pelampung tangan kaler oren. haha... Aku sukeeeeeeeeeeee sangat pelampung tuu.. Sekarang nie.. Dah tak tahu mane pergi. *sobsob* And aku ingat lagy time duduk kat rumah kerajaan kat lumut dulu.. Kitorang semua tido dalam satu bilik.. Ade 3 katil sambung dekat dekat. So kite orang tido panjang panjang laa.. And i remember malam malam dy mesti duduk atas katil and tengok kitorang semua dah tido ke belom.. Intai intai siape yang belom tido.. I don't know why but I think it's funny and cute jugak. hehe.. Banyak jugak memori with him yang aku ingat.. Sumpah aku ingat lagy bende2 nie semua.. Tapi kenape raya dengan dy je aku tak ingat.Terpulang kau orang nak percaye ke x... And aku still ingat on the day he passed away tuu.. Ade uncle omputih nie, kawan baba dtg naek kerete macam 4wheel drive tu stop depan rumah and amek ummi and kitorang semua.. Time kecik kecik dulu.. Bile orang tanye pasal ayah aku je.. Aku mesti sedih and marah.. Kenape nak tanye. Sebok je.. Aku tak suke orang tanye.. Maybe sebab aku sedih kott.. But then.. As I grew older.. Aku jadi okay okay je pasal bende nie.. Orang tanye pon aku dah boleh senyum and cerite.. :) Aku siap tunjuk keratan akhbar lagy.. kehkeh.. So sambung cerite pasal memori nie.. Aku ingat lagy bile sampai je kat malaysia and balik sungai kecik nak kebumikan ayah aku.. Aku ingat lagy jenazah dy terbaring dekat tengah tengah rumah Tok Wan( atok aku belah ayah).. And time tuu aku pakai baju kurung kaler merah.. Jady ( atok aku belah ummi) datang and dukung aku.. And since then, aku dah anggap Jady macam ayah aku dah.. And Jady pon selalu membangga bangga kan aku depan semua orang kate aku nie " cucu kesayangan dy". huuuu.

Keduanya.. Bile dah teringat dekat arwah.. Aku mula lah sedih gyle.. Teringat dekat dosa dosa yang aku buat.. Banyak nye tak terkire.. Aku tahu dy dalam kubur nie mesti menangis tengok keadaaan aku.. Apa yang aku buat semua.. Mesti dy sedih.. Sebab tuu sekarang nie.. Aku dah nekad dalam hati aku.. Aku tak nak ulang kesilapan and dosa yang sama aku pernah buat.. Aku tak nak dy sedih and terima saham aku.. Ini serius.. Ak nekad dalam diri aku.. 

Ketignya.. Sekarang nie... Aku sedih tengok ummi aku nie.. Dah berape lama hidup sensorang.. Aku kalau boleh memang nak dy kawen je.. Tapi tuu lah.. Dy macam dah xd jodoh dengan orang laen selain ayah aku.. Almost 15 years.. Dy selalu cakap kat aku.. Dy tak de harta lain selain anak anak dy.. Aku nangis time tu jugak kau tahu. Banjir . T_T And dy kate, dy berazam dalam diri dy lepas arwah ayah aku meninggal tuu, dy nak bagi anak anak dy pendidikan.. Macam mane pon.. huhu.. Alhamdulilah.. Abang abang aku dah menjadi.. Sekarang nie tinggal aku ngan kakak je.. Insyallah kitorang pon nak buat dy bangga jugak.. Tapi kan.. Aku ingat lagy.. Time sem 2 ak pressure gyle.. Dy kate kat aku.. " Sem 1 yana boleh pon dapat 4flat.. Sem 2 nie macam mane pon ummi nak jugak yana 4flat sekali lagy. Yana mesti boleh punye laa". Tengok tengok dapat dapat je result sem 2 ade slack.. Tak dapat lah aku 4flat lagy.. Overall CGPA 3.95. Frust nye kau tak kan faham. When you're very close to achieve something that you can even smell it, but you fail, rse dy mcm kene hempap dengan orang gemok je.Aku sedih.. Bukan sebab aku tak bersyukur.. Tapi sebab aku dah let down dy.. Time UPSR aku 4A. PMR aku 8A. SPM aku  7A. Semua aku slack.. Tak de yang membanggakan langsung macam abang aku. So, bile time asasi aku nie bersinar sinar dengan tibe tibe nya, dy sangat lah happy. Tapi tu lah.. Aku cerite kat orang ak sedih tak xdapat 4flat again.. Semua kate aku bongkak. Tak bersyukur bagai. Orang yang aku cerite pon dok kate aku tak bersyukur siap bertweet lagy.. Mane tak tacing weyh? :(    

And yang berikut nya.. Aku sedih dengan orang yang dengan aku.. Dah lama xkontek.. Padahal dah promise best friends forever nie.. Hisyy... Sedih tahu x.? Kontek pon macam xpayah je.. Faham x maksud aku? Aku
pon tak faham maksud aku. Dah la.. Penat pikir pasal kau. Buek! 

So, hari nie aku just nak cer pasal aku banyak tacing.. To the very few people that read this blog, Thank you for your time.. :) And hari nie aku nak buat tulisan kaler turquoise sebab baju raye aku kaler dy ala ala kaler nie.

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam seyha yang baik...(nama yang seha tulis time mul minta no hp time sebelumm cuti form 4 dulu.. haha)

    jangan sedey2 sangat...
    as I know you...
    seha baik sangat...
    mana yang seha rasa kurang dalam diri tu mesti ada pula yang seha lebih daripada orang lain kan?
    pape pun... mul sentiasa doakan yang terbaik utk seha dan keluarga!
    (=

    ReplyDelete
  3. huhu...thanx mumul... i am changing to the better.. :)
    and, selamat hari raya! and thanx also for the novel..syg mul ketat2! hihi :P

    ReplyDelete
  4. be strong babe ! although i've never felt what you are feeling now, i know you are strong enough to face it !

    p/s : my baju melayu is turquoise in color too ! lol

    ReplyDelete
  5. thanx mut.. :) wow! sme lah kite ye! hihi.. :P

    ReplyDelete